mandag 4. mars 2013

Nr. 566: Den kvelden sa jeg ja til Jesus!

Nr. 566:

Den kvelden sa jeg ja til Jesus!

Av Randi Ingwersen

Artikkelforfatteren hevder at Pastor Jan Hanvold som er skilt og gjengiftet oppfordrer andre til å skille og å gifte seg hvis en ikke har truffet den rette. Når en står foran presten, Forstanderen, Sorenskriveren eller en annen vigselmann. Så er det kun død som gir rett for gjengifte for troende. Illustrasjonsfoto viser at det er troskapsløfte ved ekteskapet som er det aller viktigste.



Jeg ønsket ikke ha noe med Gud og Jesus å gjøre. Jeg hadde sett så mye som ikke var bra opp gjennom årene, med det mener jeg slik kristne absolutt ikke bør leve....De var liksom "verre" enn de som ikke engang trodde...det var ikke forskjell.......Det var ekteskapsbrudd. Og gjengifte, fullt akseptert, de forsvarte skilte, takket Gud for den nye ektefellen, slik Jan Hanevold gjør på Visjon Norge og oppfordret gifte til å gå fra hverandre, med å si at de ikke hadde funnet hverandre i tro, særlig om den ene ble frelst før den andre. ....Og alltid var alt den andres skyld, så de selv kunne være frie til å finne seg en ny.

Disse "Troende" var opprørske mot staten og lover/regler i samfunnet....men tok imot om de kunne få noe selv i noen form for stønad/ytelser. De hadde en hver unnskyldning for å drikke alkohol, dessuten avfeide de legehjelp, sa Herren din Gud er din lege, men istedet gikk de til legen i det skjulte selv. Hvorfor drive å skjule alt? Disse ville helst høre nådeforkynnelsen og om helbredelse....mens synd og omvendelse var ikke tatt med. Da er det ikke en ekte forkynnelse...

Og det er jo mye av dette idag, at kristne gir for å få mer tilbake selv...om forkynnelse går sånn at om du gir 1000,- får du 10.000,- tilbake, da er folk raskt oppe for å gi, de kommer på møte for å høre hva de kan få, ikke hva de kan gi. For slike kristne så er det ikke Gud som er i sentrum, men SEG SELV. Hva Jesus vil gi de av ting og tang, så de får et mer komfortabelt liv her på jorden. Dette er en svært usunn forkynnelse og jeg håper flere våkner opp fra søvnen sin. Det er aldri behagelig å bli vekket opp fra søvnen, men det må til.

Da min mor døde i 1993 av kreft 49 år gammel. De som bekjente seg som troende og som jeg kjente sa at hun var frisk...de sa motsatt av de hun var.....og når hun døde ble det noen hvorfor? De som egentlig burde være til trøst og støtte i en vanskelig situasjon, sa hun muligens ikke ville leve lenger. Jeg hadde opplevd så mye vondt kristne kunne gjøre mot hverandre, at jeg rett og slett ikke ville ha noe med det å gjøre. Men for å være "snill" med min mann som var frelst, flere år før jeg sa ja, ble jeg med på noen møter innimellom. Og man må jo gi og ta i et ekteskap...for å få det til å fungere.

Jeg kan forresten oppfordre de som har en ektefelle, som enda ikke har tatt imot Jesus, til å be for ektefellen sin og ikke gi opp! Mange gir opp idag, det er for lettvint......men be det gjennom. Idag er hele mitt hus frelst. Og all ære til Jesus for det :)

Turen gikk til Østerbo med Evangelisenteret og de skulle være et rent sang/musikk møte. Det var Trond Eriksen som ledet møte den gangen i -98. Dessuten hadde jeg sagt til Gud, at om du finnes, så må du vise deg for meg, så jeg kan tro på deg. Og jeg takler ikke mer "tull" fra andre troende. For jeg klarte ikke tro uten "bevis», selv om tro er full overbevisning om det du ikke ser. Innerst inne trodde jeg på Gud, jeg gjorde det...men jeg bare visste i mitt hjerte at det ikke skulle være slik som mange kristne holdt på. Med det mener jeg at flere synder på "nåden", det betyr at de gjør samme synden om og om igjen...(som eks. ekteskapsbrudd og forsvarer det), for det er bare "nåde" bestandig og flere kristne forkynner faktisk at de er så glade for at de slipper å ta ansvar for noenting selv....og om de synder så er de tilgitt på forhånd!! Dette er en farlig vei å gi seg ut på.....og vi må bekjenne våre overtredelser for å bli tilgitt.

Det er også mange som heller ikke ber andre mennesker om tilgivelse, men bare Gud. Viktig å være klar på at har vi gjort andre noe vondt så ber vi både de og Gud om unnskyldning. Altfor mange kristne idag går bare videre med sitt som om ingenting er hendt. At de som de faktisk har gjort andre vondt, alltid skal komme alle andre be dem å be om unnskyldning....for noe de ikke har gjort. Det er feil vinkling. Dessuten må man først få spørsmålet om man kan tilgi, før man kan tilgi. Når ikke kristne lærer av sine "feil/synder", så har de heller ikke lært om det ikke blir rettet på. De kan bare ikke dra Jesus med på det....for det er ikke av Han. Etter at jeg hadde sagt det til Herren som jeg hadde, så la jeg ikke noe mer på det....møte hadde vart et par timer og ettermøte skulle igang.....Plutselig så får jeg se Jesus...på plattformen, litt bak. Så ikke ansiktet hans, men konturene av Jesus, en lysende skikkelse som stod med armene ut mot meg....og han var kledd i hvitt fra topp til tå.

Første tankene min var at dette sikkert var synsbedrag....så jeg kastet det fort bort....og sa inni meg at du får vise meg enda en gang skal jeg tro på Deg. Og jeg er ikke "lettlurt".

Og der stod Han igjen....og jeg var ikke i tvil....og nå turte jeg rett og slett ikke stritte imot lenger...så jeg gikk frem og ville bli bedt for. Der fikk jeg også se de klareste øyne jeg noen gang har sett....de lyste mot meg! Og det ble sterkt for når jeg så bilde av Trond Eriksen dagen etter, så var det ikke den "mannen" jeg hadde sett kvelden før. Jeg trodde rett og slett ikke det var Trond Eriksen. Flere ganger har jeg sett bilder av han i ettertid også, jeg har aldri sett det samme som jeg gjorde denne kvelden. Om jeg skulle stritte imot også denne gangen, så var jeg overbevist om at jeg ikke kom til å få flere sjanser i hele mitt liv....Den kvelden sa jeg ja til Jesus.

Livet er ikke en "dans på roser" selv om vi sier ja, til Jesus, og vi er heller ikke lovet det, men jeg kan love dere at det er lettere likevel. Jeg forsøkte 10 år uten Gud også, og da gikk alt bare nedover og nedover i rasende fart. Så anbefaler ikke noen å gjøre det. Vi har gått gjennom mye vanskelig ...men vi har tross alt gått gjennom. Og idag har vi en solid grunnmur og har blitt litt klokere. Og det er jammen meg noe av det viktigste i livet. Ingen av oss får noe av det vi eier her på jorden med til himmelsen heller .....og det har vært en lærerik tid. Vi har hvertfall lært oss hvordan vi ikke skal behandle andre mennesker. Ikke alle som sier amen og halleluja på rett plass er så åndelig som det kan se og høres ut. Vi må bli flinkere til å kjenne hva vi kjenner i hjertene våre. Når jeg ser idag at de kommer yngre krefter til, hos de troende jeg var med, så får jeg en stor nøde for de og jeg ønsker å advare de ,så de ikke opplever det vi har opplevd. For det gjør sannelig vondt når de man ser på som ekte kristne, på langt nær ikke er det. Jeg trodde selv at de som erkjente seg som kristne var ekte. Sånn er det ikke. Idag er det mange som stenger seg for rettledning fra andre kristne og da hjelper det ikke hvor mye vi advarer...da må de dessverre oppleve det selv. Mange har også forkastet all kunnskap....de sier de ikke trenger det for at de blir ledet av ånden til å heltiden gjøre det som er riktig...og ja, det skulle være sånn, men sånn er det ikke idag. For mange bedømmer med det de ser med sine kjødelige øyne...og er raske til å konkludere med at dette er en bra søster/broder. Det står skrevet at "Mitt folk går til grunne fordi de mangler kunnskap". Mye som engang har startet opp i ånd er idag endt opp i kjød.

Idag er jeg overbevist om at mennesker ikke får all verdens sjanser...og jeg var overbevist i hjerte om at dette var min aller siste sjanse til å si ja....Så ikke drøy med å si ja, dere som har strittet imot lenge...ta et valg idag :)

Velsignet dag til dere alle!

Relaterte linker: http://blog.janchristensen.net/2013/02/nr-564-facebook-og-twitter-et-kristent.html http://blog.janchristensen.net/2013/02/nr-560-personlig-vitnesbyrd-om-frelsen.html http://blog.janchristensen.net/2013/02/nr-559-himmelekspressen-pa-vei-imot.html http://blog.janchristensen.net/2013/02/nr-558-dette-opplevde-vi-rundt.html http://blog.janchristensen.net/2013/02/nr-551-ser-gud-gjennom-fingrene-med.html

Ingen kommentarer: