Sider

mandag 19. oktober 2015

Nr. 1260: Jan Kaare Hanvold er gjengiftet, og lever da i hor!

Nr. 1260:
Jan Kaare Hanvold er gjengiftet, og lever da i hor!

Bilde av Jan Kare Hanvold.



Jeg har skrevet om dette nå i 5 år, og jeg tror at alle i kristen Norge har fått en mulighet til å vite hva Guds ord sier om ekteskap – skilsmisse og gjengifte ut i fra Guds ord!

Jeg har faktisk også sløyfet og forandret på artikler da de som er gjengiftet ikke stopper opp. De fortsetter, akkurat som noen geitebukker. Dette er frikirke Norges sine forkynnere, og så ber vi om vekkelse? Snakk om å leve i et selvbedrag, men jeg synes jeg har skrevet såpass mange gode og viktige artikler om dette meget viktige emne, og når jeg blar litt i arkivet mitt. Så blir jeg både glad, opplettet og veldig trist over å se den svake og elendige standarden som er blant de troende.
Her er noen artikler som jeg har skrevet, og det finnes mange flere.

Nr. 486: Pastor Jan Åge Torp er en bløffmaker, uredelig og en falsk Apostel!

Pastor Jan Åge Torp må ha vært særdels misfornøyd i sitt første ekteskap da han skiller seg og «gifter» seg på nytt ?! Selv om skriften sier at han skulle forblitt alene og vente på sin første kone? Her er Torp smilende, men han burde ha kledd seg i sekk og aske og sørget over sin brøde!
Nr. 546: Hvorfor jeg mener at TV grunder, Evangelist og Pastor Jan Hanvold er en ulv i fåreklær som Guds ord taler om skal oppstå blant de troende og gjøre stor skade!

Det er åpenbart for meg at Hanvold er en ulv i fåreklær, dette begrunner jeg her i denne artikkelen, bilde av ham her slik at det ikke er tvil om hvem jeg peker på

Nr. 302: Solveig Leithaug er gjengiftet og hennes tidligere ektemann, Ken Henderson har etter skilsmissen giftet seg på nytt!


Nr. 592: Omsorgsskolens ledere på Sørlandet Sølvi og Per Rønhovde er begge gjengiftet som kristne og da skal de ikke under noen omstendighet lede andre da de kun har omsorg for sitt eget kjød.

Sølvi og Per Rønhovde lever etter Guds ord i hor, nesten dobbelt å regne da de begge er fraskilt som kristne. Og gjengiftet med hverandre som kristne, en skam er det at dette blir godtatt og akseptert da de ikke burde få lov å tilhøre noen kristen menighet da de ikke lever i samsvar med Guds eget ord. Her bilde av dem

Nr. 469: Leder for Evangelisenteret i Norge, Monika Johansen datter til Lise og Ludvik Karlsen er gjengiftet som kristen! Da kan hun ikke være en god og sanndru leder. Tjenestene går ikke i arv, de må man vokse inn i selv hvis det er fra Gud!

Nr. 1168:

1 Kor. 1. 24 men for dem som er kalt, både jøder og grekere, forkynner vi Kristus, Guds kraft og Guds visdom.

Matt. 18. 15 Dersom din bror gjør en synd *mot deg•, så gå til ham og still ham til ansvar på tomannshånd. Hvis han hører på deg, har du vunnet din bror. 16 Men hvis han ikke hører, skal du ta med deg en eller to andre, for etter to eller tre vitners utsagn skal enhver sak være avgjort. 17 Hvis han ikke hører på dem heller, skal du si det til menigheten. Men hvis han ikke engang vil høre på menigheten, skal han være som en hedning eller toller for deg.

Så langt jeg vet om er det, er at den norske kirke har noen få prester og også en tidligere biskop som er homofil/lesbisk. Og ingen homofil/lesbisk forkynner eller leder innforbi frikirke Norge. Som åpent står frem og sier at han/hun er det slik at andre kan ta stilling til det.

I Norge ellers har vi en biskop Per Oskar Alfred Kjølaas som skilte og giftet seg med sin sekretær som selvfølgelig var langt yngre enn hans første kone. Og et utall av prester legfolk og andre innforbi den Norske Kirke.
Her nevner jeg han i en artikkel for noen år siden:

Tar vi frikirke Norge så er det egentlig lista som en langt vondt år. Med lederer, forkynnere, sangere, vanlige menighetsmedlemmer der antall bare går en vei, rett til «himmels!».

Hvem er det en da egentlig angriper hvis en taler imot de såkalte homoseksuelle?
Slik jeg ser det, verdens barn som vi skal vinne for Kristus.

Hvem er det en da egentlig angriper hvis en taler imot de såkalte gjengiftede troende?

Hele kristen-Norge, derfor også det demoniske angrepet imot meg og den Himmelske blogg fra Jan Aage Torp, Manglerud politiet og mange andre!

Jeg tar med en artikkel jeg skrev for en tid tilbake:

Hvordan kunne det gå så gærn`t?


Hvordan kunne det gå så gærn`t?

Vi finner de alt for mange som er gjengiftetde som kristne, forkynner Guds ord fremdeles og t.o.m. er både TV grundere, Evangelister, ledere for tusenvis av andre, har dypdykk i Guds ord etc. alt dette gjør meg kvalmen, syk og jeg blir vred over den utglidningen som er blant de evangeliske kristne. Her er noen som er gjengifte en eller flere ganger som troende, og lever i hor etter Guds ord og skal dermed ikke lære, synge og forkynne Guds ord som såkalte kristne. Her er noen forkynnere som virker i dag, men som er gjengift som troende, og dermed lever i hor:

11 kommentarer:

Anonym sa...

Å som evigheten vil bli varm for deg...

Anders Helge Myhren sa...

Som jeg har skrevet tidligere, Jesus gir unntak for 2 typer skilsmisser. Det er dersom en av ektefellene reiser fra den andre, og ved hor. Da har den passive part lov til å gifte seg igjen.

Men det er viktig at det er noen som tar opp disse tingene, vi skjønner jo at dette er et stort problem hos de kristne, så vel som de ufrelste. Det er ifølge statistikken ingen forskjell i hyppighet.

Sammen med abort blir skilsmisser blant troende mennesker feid under teppet, menighetene tar ikke opp disse tingene.

Jan Kåre Christensen sa...

Greit Myhren.
Men synes du det ikke er feil at f.eks Hanvold fordømmer homofile men selv er skyldig i 3 ekteskapsbrudd?

Jan Kåre Christensen sa...

Du skriver alt for unnskyldende for de som er gjengiftet Myhren.
De lever i hor akkurat som homofile og lesbiske gjør det!
Dette er synd i menigheten som i dag blir både akseptert og forsvart.

Og den modenhet i et menneske som trofasthet skaper blir borte.
Guds folk blir som åndelige babyer livet ut med dagens forkynnelse.

Anders Helge Myhren sa...

Jan Hanvold har gjentatte ganger på TV snakket om, at han er skilt og gift igjen. Men dette har han tydeligvis fått tilgivelse for...

Det som gjør disse sakene så vanskelige, er at det ser ut for at Gud fortsatt velsigner disse, selv om synder er begått.

Men jeg unnskylder såvisst ikke et Guds vitne, som tar kjerringa fra en mann i menigheten! Eller en dame i menighets-koret som horer med pastoren.

Når jeg ser folk som har gjort og gjør seg skyldig i disse forbrytelsene, så vrir jeg meg. Slike folk vil jeg absolutt ikke omgåes!

Men det finnes mange forskjeller her, som det må beregnes ut i fra...

Jan Kåre Christensen sa...

Anders Helge du skriver: Jan Hanvold har gjentatte ganger på TV snakket om, at han er skilt og gift igjen. Men dette har han tydeligvis fått tilgivelse for...

Hvor har han fått tilgivelse uten å ha omvendt seg og gått tilbake til sin første og rette kone?
Hanvold lever og preker etter kjødet og det gamle menneske, derfor denne fremgangen og «Guds velsignelse». Nei Myhren, dette er ille!

Anders Helge Myhren sa...

Ja, det er ille, Jan kåre, men livet må jo gå videre.
Det er vel ingen som har et sikkert svar på dette, du nevner den første kona.
Men hun er nok gift igjen og har det bra, hva vet jeg. Og som du vet, så er det ikke lett å skru tida tilbake og gjenoppta et ekteskap som har spilt fallitt.

Men du har rett til å påpeke synd i menighetene, det gjorde også den salige Hans Nielsen Hauge. Han skrev bøker om datidens presteskap, og det var ikke alltid lystig lesing
Pussig forresten at han ble værende i Den norske kirken.

Jan Kåre Christensen sa...

Anders Helge du skriver: «Ja, det er ille, Jan kåre, men livet må jo gå videre.
Det er vel ingen som har et sikkert svar på dette, du nevner den første kona.
Men hun er nok gift igjen og har det bra, hva vet jeg. Og som du vet, så er det ikke lett å skru tida tilbake og gjenoppta et ekteskap som har spilt fallitt.»

Jan Kaare Hanvold har sagt så mye. Bl.a. på radio (sikkert TV også) at han er skyldig i 2 ekteskapsbrudd. Berit som han var gift med sa han offentlig at han ikke var glad i. Og han hadde ikke god sex med de to første konene sine.

Hanvold er slik jeg ser det, så inntatt av kjødet og åndsmakter at det er vel ikke noe å lure på hvem han tjener? Ikke Gud i hvert fall, men S……. helt riktig!

Anonym sa...

Guds fred.
Vi er alle syndere i smått eller stort men husk at Gud tilgir oss syndene når vi omvender oss og ber om tilgivelse fordi Gud er en nådig Gud full av barmhjertighet og kjærlighet. Jeg forstår alt du snakker om, men du er litt på avveie med dine synspunkter, Guds ord er for hvert enkelt individ å påpeke noe galt i ens eget liv, Ikke til å kaste steiner på andre med. Husk at dette jordiske livet er tøft å leve og ingen er perfekte men vis hverandre kjærlighet som er det største og som aldri faller bort og vær barmhjertig mot hverandre.

Jan Kåre Christensen sa...

Tror ikke jeg er på avveie.
Enhver som skal forkynne Guds ord, må leve opp til den standarden Gud har satt!
En av dem er å være èn kvinnes mann, med andre ord. Ikke gjengiftet som en troende!

Det er ikke jeg som har satt opp disse «kjørereglene» i kristenlivet, men Gud selv!

Og har du god samvittighet? Så er det vel ikke noe å bry seg om hva jeg skriver og taler?


Anonym sa...

Her var det mye fjas tullprat. Aldrig vert borti makan. Gud skapte alle mennesker, og Gud elsker alle. Når det gjelder homofile så er dem født slik. Det er ikke noe man velger. Dere har ingen rett til å fortelle hva som er synd. Kast din første sten, om du er ren. Åverlat dette til Gud.