torsdag 21. januar 2016

Nr. 1351: Vebjørn Selbekk sjefredaktør og avisen Dagen lyver og forstår ikke hva denne saken dreier seg om det hele tatt! De er blinde som leder andre blinde!

Nr. 1351:
Vebjørn Selbekk sjefredaktør og avisen Dagen lyver og forstår ikke hva denne saken dreier seg om det hele tatt! De er blinde som leder andre blinde!

Det dette dreier seg om, er å har tros- og ytringsfrihet for å mene det en mener og tror! Uten å bli kalt nettroll!

Og muligheten til å kritisere og avsløre en slik lyssky virksomhet som det Torp bedriver, der han fint lopper mennesker for penger, tro, moral og alt annet!

Arneson skriver i Dagen:

Er flott ord dette "nettroll", veldig flott funnet opp slik at en kan klassifiser de som ikke er enig med en selv eller enig med den gruppe en tilhører. Med dette ordet kan en med god samvittighet hamre løs på de som ikke følger hovedstrømmen politisk, religiøst eller intellektuelt eller advarer mot farer som ikke alle ser.
Med det blir det tillatt og godtatt at en kan sitte på hver sin topp å rope det ordet mot hverandre istedet for uttrykk som "idiot", "rassist", " nasist" mørkemann" etc. etc.

(Med andre ord, Selbakk kaller meg for det samme som Torp kaller meg for og de to går i sammen.
Matt. 15. 14 La dem fare! de er blinde veiledere for blinde; men når en blind leder en blind, faller de begge i grøften.)

Selbakk skriver at jeg er et nettroll – men et kristent sådant!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi vet at troll er oftest både farlige og dumme. De holder til i utilgjengelig og uberørt natur, for eksempel i huler i fjellet, i skoger og hav.

Men dette er så fjernt fra meg som det er mulig. Jeg eller vi bor sikkert så godt til det er mulig å bo i Norges land? Samt at adressen min er åpen og tilgjengelig for alle.

Jeg ser både til Kongen og Holmenkollen fra takterrassen. Slik sett så jeg bor så sentralt det er nesten mulig å bo i dette vidstrakte landet? Det må være at Selbakk ikke er så stødig i Asbjørnsen og Mo eller Norske eventyr? Ikke vet jeg? Det han skriver er bare tøv og fjolleri om meg!

Theodor Kittelsens Trolltegninger har i høy grad preget vår oppfatning av hvordan troll ser ut. Han har blant annet gitt det hale. Her Trollet som grunner på hvor gammelt det er fra 1911.

Det ser ut som de forskjellige kristne avisene bytter på å skrive dritt og feil om meg, og de skjønner ikke hva dette dreier seg om!
Nå har avisen Vårt Land heldigvis begynte å skjønne og fatte ting, ikke minst p.g.a. at de har latt en del advokater som Brynjar Meling og Jon Wessel-Aas komme til ordet.

Det virkelige nettrollet er ikke meg, men Jan Aage Torp og alle hans støttespillere og som står på hans side i denne saken!

Brynjar Meling så det så treffende i retten. Dette sitatet er fra VL:

Forsvarer Meling brukte også tid på å spørre ut Torp hva han hadde kalt Christensen for. Torp innrømmet at han blant annet hadde kalt ham for en Anders Behring Breivik-sympatisør, noe Meling gjorde et poeng ut av i sluttprosedyren:

– Jeg er klar på hva jeg ville foretrukket å bli kalt for av horebukk eller Breivik-sympatisør.

Hva skriver da denne «ålen» Vebjørn Selbekk? Dette skriver han om meg:

Folk flest vil nok oppfatte Christensen som et slags kristent nettroll.

Men så skriver Avisen Dagen dette:

Retten fikk blant annet høre om en bekjent av Christensen som skal ha gitt 1,5 millioner kroner til Torp, men siden angret seg. Torp selv innrømmet for øvrig i sitt vitneutsagn at også han på sine nettsider har kalt Christensen både for «lystløgner», «idiotisk», «ryktespreder», «slem», «ond og dum» og formidler av «sosialpornografi»

Her blir alt snudd på hode, det er altså Torp som kaller meg for følgende:

«Anders Behring Breivik sympatisør».

«Skulle man ønsket seg en "ønskemotstander", så er Jan Kåre Christensen "fullkommen".

Videre skriver Torp at jeg er skitt, stalker, totalt uintelligent, et noldes, "hat-bloggeren", idiot, demon, lystløgner, nedrige blogger, utskudd som mangler Kristi sinnelag, alminnelig dømmekraft og sosial intelligens. Ryktesprederen JKC og sant å si er hans innsikt i engelsk og norsk temmelig begrenset også!

Jeg blir slått av hvilket lavt nivå JKC opptrer på…."

Om den Himmelske blogg: «som er forvirret, slem, ond og dum – tvers igjennom. Den bør stenges, kort og godt. Han skriver også dette om den Himmelske blogg: "Jan Kåre Christensens u-himmelske blogg!"

Man bør nok kunne kalle det en variant av sosial-pornografi» + Mye, mye mer!

Jesaja 5. 20 Ve dem som kaller det onde godt og det gode ondt, som gjør mørke til lys og lys til mørke, som gjør bittert til søtt og søtt til bittert!

Sluttkommentar:

Vebjørn Selbakk har svært liten troverdighet i mine øyne. Han har gått i fra den svært ekstreme skolen til Ulf Ekman – videre som redaktør for Magazinet. Ble redaktør og nå sjefsredaktør i avisen Dagen da han lot seg barnedøpe og har gått til «topps» og er nå øverste leder og styrer skuta. Da med å gå på kompromiss her og der, og han passer også da perfekt inn hos den falske profeten Jan Hanvold. Ja, egentlig hvor som helst.

Han kaller meg for stygge ting, men trekker ikke frem at det er Jan Aage Torp som virkelige bruker de stygge ordene. Og det var han som anmeldte meg og klarte å forlede politiet og som er en ekteskapsbryter!

Her blir alt snudd på hode, og jeg står for Guds ord. Det akter jeg å gjøre også i fortsettelsen. Her er det ingen forandring. At en blir kalt for så mye dritt, både av Selbakk og Torp, det virker som de har felles agenda?
Det er å stoppe meg og den Himmelske blogg?

Men det virker til mer enn prøver å stoppe meg og den Himmelske blogg, så virker det akkurat mot sin hensikt!

Vebjørn Selbakk, du tar feil og lyver, jeg er ikke noe nettroll. Jeg er et Gudsendt vitne som heldigvis i motsetning til Torp og andre, lever som jeg preker. Holder frem Guds ord, og slår aldri av litt her og der, for å passe inn!

Jesaja 5. 8 Ve eder som legger hus til hus og mark til mark, inntil det ikke er mere rum tilbake, så I blir boende alene i landet.

Men det er klart, kan enn ikke stoppe en person. Så snakker en nedsettende om en. Den siste person i Norge som er nettroll er meg, jeg står frem med navn, adresse og hele pakken. De virkelige nettrolene som har prøvd å knekke meg og min familie, de nevner han ikke med et ord.

Disse ordene som Selbekk her skriver, kommer han garantert til å måtte bitte i seg! Det er den lodd som Herrens tjenere har fått det, Amen og Hallelujah!

Jesaja 54. 17 Intet våben som blir smidd mot dig, skal ha fremgang, og hver tunge som går i rette med dig, skal du få domfelt; dette er Herrens tjeneres arv og den rett de får av mig, sier Herren.

Relaterte linker:
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1350-vart-land-sto-for-den-beste.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1342-gleder-oss-til-rettsaken-20.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1344-nettheten-fortsetter-imot-meg.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1346-jan-aage-torp-legger-ut.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1348-i-mine-yne-sa-er-politiet-pa.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1343-jan-aage-torp-skriver-akkurat.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1348-i-mine-yne-sa-er-politiet-pa.html
http://blog.janchristensen.net/2016/01/nr-1347-manglerud-politiet-er-blitt.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du farer med mye ild og svovel her gitt, hehe. Det blir såpass massivt og mye av den sorten at det bikker over i direkte komedie.

Slik jeg leser kommentaren fra Selbekk, går den på hvordan allmennheten oppfatter bloggingen din. Med et minimum befatning med allmenn blogglesing og skumming av kommentarfelt, tror jeg Selbekk har rimelig belegg for å sense folkets vurdering. Eder- og galleservitører må gjerne tåle å få passet påskrevet i en tone som ligner ørlite på Ph-graden av innleggene. At du kjører en saksutlegning omkring dette med "troll", understreker bare poenget mitt med komikken i skriveriene dine. Er Selbekk en løgner også nå? Du er ikke snau med beskyldningene dine, DET skal du ha.

Et spørsmål på tampen:
Opplever du at du har meningsfeller der ute, eller er det deg mot "røkla"?
Du stempler mange falske apostler, så man kan jo lure på om det er noen igjen der ute som er rettroende (ihht fasiten du besitter).

Jan Kåre Christensen sa...

Anonym, etter denne saken er ferdig. Eller når Herren vil, og på den måten Gud vil. Jeg vet ikke, så vil han føre retten frem til seier!
Du har ikke skjønt mye at Vebjørn Selbakk er da ingen Guds mann, men han er en ål som lar seg barnedøpe for å bli sjefredaktør i Dagen, latterlig og åndelig lavmål!

Og du snur alt på hode, som dessverre mange gjør som ikke har åndelig gangsyn.

Torp lever i hor, og han evner og klarer og gjøre seg til et offer og får sympatis og støtte. Men når Gud vil, og på den måten han vil, så blir han avslørt. Han har bygget sitt liv på sant, ikke på stein eller Guds ord, og fallet ble stort og smertefullt.
Matt. 7. 24 Hver den som hører disse mine ord og gjør det de sier, ligner en klok mann som bygde huset sitt på fjell. 25 Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Men det falt ikke, for det var bygd på fjell.
26 Og hver den som hører disse mine ord og ikke gjør det de sier, ligner en uforstandig mann som bygde huset sitt på sand. 27 Regnet styrtet, elvene flommet, og vindene blåste og slo mot huset. Da falt det, og fallet var stort.»

Anonym sa...

Takk for oppklaringen om mitt åndelige gangsyn. Din vurdering av dette betyr heldigvis nada - null og niks. Du er fresk i frasparkene når det kommer til å dømme folk nord og ned, tillegge folk de verste hensikter og tolke alt og alle i verste mening.

"Vebjørn Selbakk er da ingen Guds mann, men han er en ål som lar seg barnedøpe for å bli sjefredaktør i Dagen, latterlig og åndelig lavmål!"

Allright - så det var derfor han lot seg døpe? Og dette er du helt sikker på? Og han er ingen Guds mann? Og dette vet DU? Du er isåfall heldig som har en kopi av livets bok liggende. For å være helt ærlig, tror jeg du skal sjekke engang til på "S".

Jeg synes du bør roe ned fordømmelsen din. Jeg er lykkelig og glad over at jeg har Jesus Kristus som min "advokat" og talsmann på dommens dag! Den dagen holder det ikke med Melingen ;-)

Jan Kåre Christensen sa...

Jeg tolker ikke alt i verste mening, så langt derifra!

Men en type som Vebjørn Selbekk som kommer fra den ekstreme sekten Livets ord, går «videre» og lar seg barnedøpe for å få Sjefsstillingen i Dagen og kalle meg for et kristen nettroll!

At jeg mener han er hovmodig og arrogant, det gjør nok Jesus det samme for han har visket det i øret mitt, Hallelujah!

At det jeg sier betyr null og niks, hvorfor skriver du da på den Himmelske blogg og svarer meg? Noe må det da bety når du gidder og tar deg tid å svare meg?