Sider

onsdag 11. oktober 2017

Nr. 2099: Pastor Enevald Flåten har nå giftet seg igjen også offentlig, hvor vil dette ende?

Nr. 2099:
Pastor Enevald Flåten har nå giftet seg igjen også offentlig, hvor vil dette ende?
Bilde av Ebeneser i Skuddenes som jeg ble født på nytt 25. januar 1981, snart 37 år siden. Husker tilbake, da var det å være aktiv på idrettsbanen vel noe av det «verste» en kunne gjøre for enkelte, for å sette det på spissen.

Gjengifte og leve som en troende med en person som det samme kjønn som seg selv og være en troende var helt utenkelig. I dag er faktisk gjengifte blant forkynnere blitt allment akseptert, eneste som nå står igjen er faktisk at de homofile og lesbiske skal få samme «rettigheter» som de gjengiftede. Full «immunitet» for sin synd!




Da jeg ble frelst for snart 37 år siden var det om å gjøre for lederskapet i menigheten der jeg ble frelst. Det var Ebeneser den frie evangeliske forsamling i Skudeneshavn ytterst på Karmøy helt sør som jeg vokste opp. At jeg skulle slutte med å spille aktivt fotball da det kunne gå ut over mætegang og en kunne bli så oppslukt i fotball og idrett at det gikk ut over troen.
Jeg hørte etter, og redusert trening og fotball til et minimum nesten forhold hva jeg hadde gjort før.
Det var den gang. Men hva nå 37 år etter?

Hør her, dette var Norges mest kjente Pastor fra Norges største menighet som har nå giftet seg på nytt:
Den tidligere Levende Ord-pastoren (65) har giftet seg med filippinske Rosemarie (34). – Jeg tror at Gud har nåde også på dette området, sier Flåten til Dagen. 
 «Takk Rosemarie for at du trodde på meg og elsket meg når jeg hadde mistet alt håp selv», skrev Enevald Flåten (65) på sin egen Facebook-side for over en måned siden. Dette fra avisen Dagen.




Her uttalelser Enevald Flåten som om de homofile og lesbiske:
” Griser vet bedre enn homofile”

Jan Hanvold om de homofile:
«Til helvete med alle, de er forblindet, og på vei til helvete!»

Jan Aage Torp om de homofile:
«De bør og skal fjernes fra alle ledende stillinger!»

Når vi nå vet at alle disse såkalte kristne ledere er nå gift igjen, ja, opptil flere ganger. Da advare imot homofile og lesbiske blir bare absurd, feil og urett.

Den samme bibelen som sier at gjengifte er synd, sier at homofilt og lesbisk samliv er synd, hva er da verst? Og hva er best? Vi kan ikke utelukke noen sider av Guds ord.
Hvis Enevald Flåten kan påberope seg å gifte seg på nytt, da han har fått nåde av Gud. Da kan absolutt alle andre gjøre det samme!

Har en bryte et Guds bud, har en brutt dem alle. Drive hor med å være gjengiftet, kontra å leve som sambo. Eller være en drapsmann eller homofil, alle er syndere som må omvende seg fra sin synd for å bli frelst og født på nytt!

Jakob 2.  9 men gjør I forskjell på folk, da gjør I synd, og loven refser eder som lovbrytere. 10 For enhver som holder hele loven, men snubler i én ting, han er blitt skyldig i alle. 11 For han som sa: Du skal ikke drive hor, han sa også: Du skal ikke slå ihjel. Om du da ikke driver hor, men slår ihjel, da er du blitt lovbryter.

Her ser vi at Gud sidestiller all synd, gjør en synd er èn en synder som trenger nåde og frelse. Eller så vil en gå fortapt.

1 Kor. 6. 9 Eller vet I ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? Far ikke vill! Hverken horkarler eller avgudsdyrkere eller ekteskapsbrytere eller bløtaktige eller de som synder mot naturen, 10 eller tyver eller havesyke eller drankere eller baktalere eller røvere skal arve Guds rike.

Sluttkommentar:

Skulle ha skrevet så mye, mye mer. Men stopper her, da vi som troende bør virkelig stopp opp, tenke på hva vi holder på med. Da jeg ble frelst for 37 år siden synes jeg de troende kunne være til dels for strenge. Men de ville det godt. I dag er alt tillatt ++++ ganske så mye til!

Hvor vil dette ende? Samtidig bær nå kristenfolket våkne opp, men det er nok for sent for alt for mange. Da de sover så utrolig godt i sin dype åndelige søvn!

Relaterte linker:
http://blog.janchristensen.net/2017/10/nr-2097-vil-jan-hanvold-og-jan-aage.html

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd for familien hans som må oppleve noe slikt. Jeg føler med dem
Vet du noe mere om den unge brud?. Regner med hun har barn også. ..det har de fleste ungjentene der nede.
Han burde skamme seg.

Jan Kåre Christensen sa...

Har ikke undersøkt det med familien til Flåten.
Men kan ikke se noe til dem i bryllupet, de må ha det helt, helt forferdelig regner jeg med.
Verst for tidligere kona, og barna har det regner jeg med ille!