torsdag 26. februar 2015

Nr. 1048: Bjørn Storm Johansen fremstår som aggressiv, rebelsk og kverulerende overfor meg da jeg hevder et annet bibelsyn enn ham! Dette er ikke «kristent!»



Nr. 1048:

Bjørn Storm Johansen fremstår som aggressiv, rebelsk og kverulerende overfor meg da jeg hevder et annet bibelsyn enn ham! Dette er ikke «kristent!»

Hva er kristendom? Rett lære? Rett liv? Være i mental ubalanse og komme med slike hårreisende uttalser som Bjørn Storm Johansen har konstant angrepet meg for imot i 2 år. Det er uakseptabelt!

Bilde av «Evangelist» Bjørn Storm Johansen som fremstår som en person med holdninger og væremåte som er så langt i fra Jesus og evangeliet det er praktisk mulig å komme.
Han er forkvaklet og trenger selv legedom og et møte med den oppstandne frelser og Herre Jesus som han mener å ha møtt. Men det er temmelig åpenbart at dette er noe som kun var en berøring i hans følelsesliv, ikke en varig og vedvarende forandring.



Selv de som går «god» for Bjørn Storm Johansen, mener han opptrer i språkbruken som en isil kriger. Her i fra en konversasjon mellom meg og Kjell Andersen som driver Søkelys som har anbefalt bl.a. Bjørn Storm Johansen arrangement.

Her kommer den:


-Sendt: 24. februar 2015 22:59
Til: jan kåre christensen
Emne: Re: SV: SV: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Du var stort sett innenfor Jan Kåre, men du hadde noen litt ufine
kommentarer i hissige debatter.

Uansett er det bare dumt når Bjørn etterlater seg slikt.
Han burde diskutere sak i stedet.

MVH Kjell

-----Original Message-----
From: jan kåre christensen
Sent: Tuesday, February 24, 2015 10:45 PM
To: 'Søkelts'
Subject: SV: SV: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Det er jeg ikke enig, jeg har aldri skrevet stygt om eller til noen.

Men er blitt hunset av andre!

Mvh
Jan K

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Søkelts
Sendt: 24. februar 2015 22:38
Til: jan kåre christensen
Emne: Re: SV: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Jeg har vel besvart det tidligere Jan Kåre.
Dere var alle freske i frasparkene for å si det slik.
Det viktige er at jeg ikke skriver slikt..

MVH Kjell

-----Original Message-----
From: jan kåre christensen
Sent: Tuesday, February 24, 2015 10:19 PM
To: 'Søkelts'
Subject: SV: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Men hvorfor har du tillatt så mye av slike kommentarer, også av Bjørn og
alle andre?

Mvh
Jan K

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Søkelts
Sendt: 24. februar 2015 20:14
Til: jan kåre christensen
Emne: Re: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Ikke min stil i hvert fall.
Jeg ønsker i hvert fall å være mer vennlig selv mot dem jeg er uenig med i
teologi og mening.
Mvh Kjell



-----Original Message-----
From: jan kåre christensen
Sent: Tuesday, February 24, 2015 7:56 PM
To: 'Søkelts'
Subject: SV: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Slik gar han holdt på med meg i 2 år.

Skjønner du?

Mvh
Jan K

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Søkelts
Sendt: 24. februar 2015 14:53
Til: Jan Kaare Christensen
Emne: Re: SV: SV: Skrev Bjørn dette

Avskum og slikt er uttrykk jeg ville ha spart dersom jeg diskuterte med
jihadister i ISIS.
Jeg er ikke enig i Bjørns karakteristikker.
MVH Kjell

-----Original Message-----
From: Jan Kåre Christensen
Sent: Tuesday, February 24, 2015 2:17 PM
To: Søkelts
Subject: SV: SV: Skrev Bjørn dette

> From: Bjørn
> Sent: 2015-02-24 10:22:59 CET
> To: jk.chris@online.no
> Subject: [Himmelske blogg] Ny kommentar for Nr. 1041: De fleste
> kristne ledere er gode diploma....
> bjørn har lagt inn en ny kommentar på innlegget ditt Nr. 1041: De
> fleste kristne ledere er gode diploma...:
> Jan Kåre. Selv avskum som deg åpner Herren opp for. Men da må du snu
> og tro på Jesus. Djevelen er din Herre. Det er sikkert og visst.
> Innlagt av bjørn til Himmelske blogg den 24. februar 2015 kl. 10.19

> From: Søkelts
> Sent: 2015-02-23 20:49:22 CET
> To: Jan Kåre Christensen [jk.chris@online.no]
> Subject: Re: SV: Skrev Bjørn dette
> He he, tenkte det.. Ingen reaksjoner fra Bjørn?
> MVH Kjell
> -----Original Message-----
> From: Jan Kåre Christensen
> Sent: Monday, February 23, 2015 8:36 PM
> To: Søkelts
> Subject: SV: Skrev Bjørn dette
> Ja, men ikke den siste setningen, den la jeg til!
> Mvh
> Jan K
> > From: Søkelts [sokelys@gmail.com]
> > Sent: 2015-02-23 19:40:45 CET
> > To: Jan Kåre [jk.chris@online.no]
> > Subject: Skrev Bjørn dette
> >
> > Skrev Bjørn virkelig alt dette?
> >
> > David, jeg er ingen fan av denne bloggen, men hvis du faktisk sier
> > du er en kristen, men lever og praktiserer slik du beskriver, viser
> > vel det strengt tatt at du ikke er en kristen eller bryr deg noe om
> > hva Jesus sier i sitt hellige ufeilbarlige ord; Bibelen. Det siste
> > Norge trenger mer av, er liberale "kristne ledere" som i Jesu navn
> > leder folk vill og bort fra skriften, og inn i egenkomponert lære
> > basert på hva verden sier er greit

> > .
> > Nå kjenner ikke jeg deg, men ut fra det lille du skriver, så håper
> > jeg du ikke skriver mer om Jesus, iallfall ikke før du omvender deg
> > fra din synd som du lever, i og trur på Jesus og hans ord. Jeg
> > understreker at jeg ikke er noen fan av denne bloggen eller
> > Christensen, men jeg måtte svare på dette da du har et kjent navn,
> > og fremstår ubibelsk.
> >
> > Bjørn Storm Johansen
> > Frekk og freidig som få!

Kjell Andersen skriver dette: «Avskum og slikt er uttrykk jeg ville ha spart dersom jeg diskuterte med jihadister i ISIS.
Jeg er ikke enig i Bjørns karakteristikker.
MVH Kjell»

Selv Kjell Andersen mener at Bjørn Storm Johansen argumenterer og skriver på nivå med de mest ekstreme muslimer, da er det ille.

Her fra noe mellom meg og denne underlige og frekke Bjørn Storm Johansen:

Bjørn Storm Johansen skriver:

bjørn on 19/06/2014 at 22:51 said:

Jan kåre, nei og nei.. du er ikke frelst. Du er ulven som forfører fårene. Dine argumenter motsier skriften og har absolutt ingen troverdighet hos noen som helst som har lest litt i bibelen. Treenigheten må ikke gå opp matematisk. Den må åpenbares, akkurat som at Kristus blir åpenbart for et menneske i forkynnelsen fra Ordet.. dette vet alle kristne. Du vet ikke dette, fordi du har ikke Guds ånd. Derfor twister og vrir du på vers, skylder på feil oversettelse osv, for å få din falske lære til å gå opp. Stakkars deg..det mener jeg oppriktig. Stakkars deg. Sitter alene hjemme foran dataen og lever ut ditt patetiske “kristen liv” som ikke går ut på annet enn å lyve, forføre og være nett bølle. Legg ned “avgrunnens blogg”, Omvend deg og kom til Jesus. Det er fortsatt tid. Snur du ikke venter evig pine for deg.

Og så kommer han med flere løgnpåstander her:

bjørn har lagt inn en ny kommentar på innlegget ditt Nr. 1047: Evangelist
Bjørn Storm Johansen med nytt...:

Jeg har mange ganger sagt ting jeg ikke burde, mange ganger vært stolt og
måtte omvende meg og si unnskyld. Mange har kritisert meg og hatt rett i
det. Men når det gjelder deg Jan Kåre, så skiller du deg ut ved å ikke bare
formidle vranglære, men du mobber og henger ut mennesker, lyver, stjeler og
holder på lik ingen andre. Jeg burde også når det gjelder deg nok ordlagt
meg annerledes her og der, men summen av det jeg sier og har sagt til deg
står jeg for: Du fremstår som ond, uten empati, kald og uten noen form for
ydmykhet eller selvinnsikt. Du burde skamme deg slik du holder på. Grunnen
til at jeg har brukt tid på å svare deg og argumentere mot deg er fordi jeg
hater urettferdighet, og selv om du har hatt rett i flere av dine
standpunkt når det gjelder skilte, Hanevold osv, så er måten du gjør det
på, språket du bruker, og hele rammen på bloggen din pill råtten.

For å prøve å svare på dette, punktvis:

Bjørn Storm Johansen sier at han ikke oppfører seg kristelig. Men da må han gjøre noe med det, og ikke late som alt er bra. Dette han her gjør er direkte ansvars fraskrivelse over seg selv!

Jeg formidler ikke vranglære, men holder meg til bibelens ord utelukkende. At ikke BTJ evner å svare meg, og blir alltid svar skyldig, noe han igjen «kompenserer» med å sverte og kalle med stygge og ufine ting. Vitner om han lavmål!

BTJ Skriver om meg: «Du fremstår som ond, uten empati, kald og uten noen form for ydmykhet eller selvinnsikt.»

Dette er ikke noe annet en synsing og løgn, slik kan en ikke ta seriøst!

Denne Bjørn Storm Johansen mener at jeg har enkelte rette ting, men ikke sier det på rette måte. Å klare å tilfredsstille alle har jeg for mange år siden gitt opp. Jeg formidler det kristne budskapet og de åndelige sannheter Gud har vist og betrodd meg på den måten som jeg tror og erfarer det er rett og naturlig å gjøre det!

Storm Johansen skriver: «hele rammen på bloggen din pill råtten».

Det er greit at han mener det, men hvorfor utbasunere det konstant? Det er fordi dypest sett enten skriker etter hjelp selv, eller er rett og slett en stor bajas og kverulant. Eller er det en blanding mellom å være en som trenger hjelp og er en bajas? Slik fremstår denne Bjørn Storm Johansen for meg.

Her er til slutt noe mer av hva jeg har skrevet til denne Bjørn Storm Johansen på Søkelys og andre plasser, og han ikke har evnet å svare meg på en konkret og bibelsk måte:


jan kåre christensen on 19/06/2014 at 13:41 said:

Korrekt oversettelse av Rom 9.4b.er Kristus nedstammet etter kjøttet. 05 Han som står over alle, vår Gud, Guds utvalgte? For når det er Gud som være velsignet for dette i tider! Amen Du kan ikke lese bibelen feil oversatt og stole på den, da er du som Eva i Edens hage. 1 Tim. 3. 16 Uten at det kan strides om, er mys-teriet i Guds budskap stort: Han ble åpenbart i kjøttet, rettferdiggjort i ånden, sett av budbringere, forkynt blant folkeslagene, trodd av verden og tatt opp til herlighet. Fikk er ord til deg fra Herren da du har alt for mye energi i deg og er blotter for ale annet som visdom, forstand og kjærlighet. Ordspr 26:2 Som spurven i fart, som svalen i flukt, slik er det med en uforskyldt forbannelse – den rammer ikke. Jan K (sitat slutt).

jan kåre on 17/06/2014 at 09:10 said:

Så du mener Jesus er Jahve og den eneste sanne Gud som er fra evighet og som Sønnen også skal underlegge og gi alt tilbake til? Da lærer du noe annet enn skriften. Du er mer hovmodig enn omtrent noen jeg har truffet på. Hovmode ditt rir deg som en mare!


jan kåre christensen on 16/06/2014 at 20:59 said:

Storm du skriver vidunderlig at jeg er som et barn, men du er en falsk, hovmodig og kraftig villedet i ditt åndelige liv. Du setter deg over andre, men er en og forblir en åndelig undermåler.

Dette sa Jesus om barna som du sammenligner meg med: Di­sip­le­ne hind­ret dem som bar små barn til ham for at han skul­le røre ved dem og ville vise dem bort.

Da Jesus så dette, ble han sint og sa: «La de små barna komme til meg, og hind­re dem ikke! For Guds rike til­hø­rer slike som dem. San­ne­lig, jeg sier dere: Den som ikke tar imot Guds rike slik som et lite barn, skal ikke komme inn i det». Så tok han dem inn til seg, la hen­de­ne på dem og vel­sig­net dem.

Jan Kåre Christensen sa...

    BSJ. Jeg bruker bibelens språkbruk og har bibelsk dekning.
    Du fremstår som en isil kriger i din retorikk og ordbruk imot meg.
    Selv Kjell Andersen og mange andre mener du er en "kristen" isil kriger.
    Din språkbruk er hinsides og kan ikke forsvares. Selv blant dine "egne' blir du regnet for å være ekstrem og representerer en forskrudd måte å argumentere og holde frem det som er bibelsk og rett!

    Tenker du ikke at du er frekk og kjødelig i din argumentasjon imot meg?

Jan Kåre Christensen sa...

    Den var for frekk og usaklig!

De beskyldningene du kommer med er oppdiktet oppgulp. Søk psykiatrisk hjelp, og åndelig veiledning er mitt klare råd.

Greit du er uenig med meg angående treenighetslæren og tro på fortapelse. Men du kan ikke oppføre og skrive hva du vil, du er direkte primitiv og ond slik du fremstår. Du er hverken løst eller frelst slik du er nå, stakkars mann!

Sluttkommentar:
Dette har pågått i minst 2 år. Første gang jeg skrev om Bjørn Storm Johansen var her:

Dette var lørdag 17. august 2013

Nr. 667: Bjørn Storm Johansen skriver at jeg ikke tilhører Kristus, hvem er det som kan sette seg slik i Guds sted?

Da tilhørte jeg ikke Kristus og var en falsk profet etc. Jeg mener fortsatt at eneste løsningen for denne Bjørn Storm Johansen er å komme under kyndig veiledning med sitt liv og eventuelle tjeneste, men «diagnosen» er stilt, her trenger ingen å være «blindebukk» mere!



3 kommentarer:

bjørn sa...

Takk for nok en artikkel Jan Kåre! Herren er nok stolt av deg! :)

Jan Kåre Christensen sa...

Du skriver som bare viser din dårskap.
Et ord til deg Bjørn: Selv dåren regnes som vis hvis han tier!


bjørn sa...

Takk :)