Asbjørn
Kvalbein vil stenge ute de ubetydelige, men de betydningsfulle som er
gjengifede som Jan Hanvold, skal forsvares og stilles opp med!
Jeg er ikke
forundret over noe lengre blant de kristne. Men jeg tar allikevel kraftig og
sterk avstand fra Norea Radio og Asbjørn Kvalbein. Han stiller gladelig opp på
Visjon Norge. Men andre som er gjengifede, de stenger han gladelig ute. Dette
er dobbeltmoral og hykleri. Skriften sier at vi ikke engang skal spise i sammen
med de som er gjengifede som kristne.
Bilde av
Asbjørn Kvalbein som gladelig stiller opp på den "svinestien" og urene TV kanal
Visjon Norge. http://blog.janchristensen.net/2012/02/nr-343-visjon-norge-er-en-andelig.html
Jan Kaare Hanvold er ansvarlig redaktør for TV Visjon Norge. Hanvold er både en vranglærer da han står for herlighetsteologien som er totalt fremmed lære etter NT.
Alt etter skriften da han er gjengiftet som
en «troende».
Jan Kaare Hanvold er ansvarlig redaktør for TV Visjon Norge. Hanvold er både en vranglærer da han står for herlighetsteologien som er totalt fremmed lære etter NT.
Og han lever motsatt
en hva Guds ord sier, og kan ikke være en forkynner eller formidle det kristne
budskapet offentlig!
Dette er
alvorlig, stiller enn opp i sammen med de som lever i synd og driver med
vranglære som Hanvold og Visjon Norge gjør. Da blir en også medskyldig sier
skriften:
2. Joh. b. 9
Den som ikke holder seg til Kristi lære, men går ut over den, har ikke samfunn
med Gud. Den som holder seg til læren, han har samfunn med Faderen og Sønnen.
10 Om noen kommer til dere og ikke fører denne lære, så ta ikke imot ham i
deres hjem, og hils ham ikke vel møtt. 11 For den som hilser ham, blir
medskyldig i det onde han gjør.
Jakob 3. 1.
Mine brødre! Ikke mange av dere bør bli lærere, for dere vet at vi skal bli så
mye strengere dømt.
Lukas 17. 1.
Han sa til disiplene: «Det er ikke til å unngå at forførelser kommer, men ve
den som de kommer fra! 2 Det ville være bedre for ham å bli kastet i havet med
en kvernstein om halsen, enn at han skulle forføre en av disse små. 3a Ta dere
i vare!
Det
forundrer meg hvor lite opplyst troende mennesker er om disse ting. At vi står
i en relasjon til alle andre troende om vi selv ønsker det eller ikke. Vi er
som et legeme og tilhører hverandre. Og når et lem lever ikke i takt med hode –
som er Kristus – så smitter det over på alle andre. Når et lem er lydig, så
blir konsekvensen at det også påvirker de andre. Dette har ikke noe med noe
annet en at vi står i direkte livsforbindelse med hverandre pga at vi har det
samme liv og den same Ånd. Og den samme frelser, Herre og Far. Alt dette binder
oss i sammen som troende på tross av skiller og uenighet. Dette er et faktum og
en realitet.
De som er
forkynnere og står i et ansvar overfor andre, har dette enda sterkere. Jeg som
forkynner har et ekstra stort ansvar, dette gjelder også for alle andre.
Når
forkynnere stiller opp i sammen med andre forkynnere som lever i synd eller
driver med åpenbar vranglære, så blir vi medskyldige. Ja, det er så alvorlig i
enkelte tilfeller at Jesus sier at det hadde vært bedre å fått en kvernstein om
sin hals og blitt kastet med den rundt halsen og da hadde en bare ødelagt for
seg selv. Men her ødelegger en ikke bare for seg selv, men også for andre. Vi
fører andre til fortapelse, ut i uføre og inn i villfarelse ved selv å påvirke
og forkynne for andre. Det står i Rom. 10. 17 at Troen kommer av forkynnelsen.
Det gjelder ikke bare troen, men også vranglæren og vantroen kommer også av
forkynnelsen, har du tenkt på det? Eller er du av de som godtar alt og ikke har
egne standpunkter og holdninger? Alt er ikke fra Gud hvis det ikke er i samsvar
med Guds ord. Det er kun det som stemmer med Guds ord, som vi skal innrette oss
etter. Alt annet skal vi sky som “pesten”, det vil føre oss borti fra Kristus
og den enfoldige troskapen til ham!
Her kommer
mitt spørsmål til Asbjørn Kvalbein:
Hei! Har
lest hva du skriver om skilsmisse og gjengifte. Og det er veldig bra! Men jeg
har problemer med å følge deg når jeg ser både deg og andre stille opp på bl.a.
Visjon Norge der Hanvold lever etter skriften i synd da han er gjengiftet som
en troende. At en har omgang med gjengifede mennesker og andre, det er ikke noe
problem for meg. Men å stille opp på en kanal som står for et slikt ubibelsk
syn, det er veldig, veldig problematisk. Eller synes du det er helt allright å
stille opp i sammen med mennesker som lever i åpenbar strid med Guds ord?
Skriften sier at du og alle andre som stiller opp i sammen med gjengifede
forkynnere blir delaktig i deres synd. Eller mener du at jeg ikke tolker Guds
ord på rett måte? Vi skal møte mennesker, men her er det snakk om å være et
forbilde og eksempel. Det er himmelvid forskjell på å være en tillitsperson og
et «vanlig» menneske.
Svar fra
Asbjørn Kvalbein:
Kjære Jan
Takk for
henvendelsen. Ja, jeg har tenkt over dette, og jeg vet det er noen som ser det
slik som du.
Jeg synes
det er en forskjell på en menighet og et stort massemedium.
I en
menighet må vi drive læretukt og passe på at ikke vranglære slipper til.
Når det
gjelder et massemedium, kan vi ikke vurdere på samme måten. På Visjon Norge
kommer innslag som jeg ikke kan stå for. Og det er sikkert medarbeidere som
ikke lærer og lever rett. Men i en slik stor kanal som har 168 sendetimer i
uka, kan ingen være ansvarlig for alt. Jeg har ansvar i Flekkerøy media, og vi
har tatt avgjørelser der om hva vi ikke vil sende og hvem vi ikke vil bruke.
Men hvis vi skal legge et slikt mål på alle som er på kanalen, ville vi ikke
kunne slippe til noen steder. Jeg har selv hatt andakter i NRK, men føler jeg
ikke dermed godtar alt som sendes der, eller er enig i lære og liv hos dem som
slipper til ellers.
Så om
Hanvold fronter Visjon Norge, er han ikke å anse som en menighetsleder, og jeg
tror ikke han ser det slik heller. Jeg vil overlate til Herren å dømme, mitt kall
er å forkynne evangeliet og gå inn gjennom åpne dører.
Hjertelig
hilsen
Asbjørn
Svar fra meg
som jeg ikke har fått noe respons på:
Hei!
For meg er
dette en stor, stor ansvarsfraskrivelse.
Hanvold er
leder, «direktør» og ansvarlig for alt på Visjon Norge. Jan Kaare Hanvold er
ansvarlig redaktør for TV Visjon Norge, dette kommer en ikke utenom.
Skal jeg si
rett ut hva jeg mener, så er du og alle andre som stiller opp på Visjon Norge
kommet inn på Bileams vei. Bileams «fant» ut at det var mer positivt enn
negativt å gå imot hva Gud hadde sagt.
Men som
sagt, du får stå for det du selv gjør!
Men jeg
mener at gjengifte og homoseksuelle har egentlig denne samme kampen. De må
fornekte sine lyster for å kunne leve som en kristen. Men slik er det nå, de
homoseksuelle er fritt vilt, men gjengifte er nå egentlig full ut akseptert.
Hørte at på
Evangeliesenteret var det slik at hvis de var skilt kunne de ikke stå på
plattformen, men var de gjengiftet, da var de godtatt!
Ja, her blir
alt snudd på hode!
Tror det er
kun en som er «fornøyd» med utviklingen i blant oss kristne i dag, det er ikke
Gud men Satan.
Sier ikke du
i fra som har et sunt og bibelsk syn på dette, forventer du at dagens
pinse/karismatiske kristne skal si i fra som ikke ser forskjell på noe ellers?
Her gjelder det å være sitt ansvar bevist og tenke stort og helhetlig. Sier du
ja til Visjon Norge, så er det ingen andre som ikke sier ja!
Jeg opplevde
Hanvold første gang i 1983, selv da var han ekstrem! I dag er han gift for
tredje gang, og turer frem! Jeg skjønner meg ikke på denne type kristendom, da
er det ikke noe vi skal fornekte lengre som troende, alt er tillatt?
Da er du
kommet inn i Nikolaittenes lære som er beslektet med Bileams lære. Nikolaittenes
lære er egentlig Åge Åleskjærs «nådeforkynnelse» der det er alltid nåde å få og
en gang frelst, alltid frelst!
infeksjon!
På mange
måter kan en si at synden er som en infeksjon. Det begynner alltid så lite,
uskyldig og en tar det ikke så alvorlig.
Men den
lille infeksjon, uansett hvor liten den er. Den er livsfarlig hvis den ikke
blir bekjempet og stoppet. Vi har i dag bl.a. penselin som stopper så mye for
oss mennesker, og det er vi veldig glade for.
Men hva med
synden i Guds menighet? Jeg har nå vært en kristen i 34 år, og grensene har
hele tiden blitt flyttet, litt etter litt.
Se for deg
at Hanvold hadde være homoseksuell. Ville du gått inn på Visjon Norge? Du får
da forkynne evangeliet?
Nei, etter
min vurdering Asbjørn, kast deg på kne foran den levende Gud. Be ham hjelpe deg
til å være den mannen og forkynner han vil.
Dette
trenger vi alle. Det er ikke hvor mye vi gjør, men hva vi gjør, og hva vi ikke
gjør som forteller hvilken person vi egentlig er.
Du har
skrevet om nettporno. Og hvor går grensa her? 1 minutt, 1 time eller?
Begynner du
først å se på 1 minutt, så blir det 1 time og til slutt har den deg. Jeg ser
ikke et sekund på slikt, hvorfor? Jeg vet at jeg helt sikkert kunne ha sett på,
en gang. Men så neste gang, hva da? Plutselig hadde jeg vært fanget!
Det er
dessverre der Guds menighet er i dag, og derfor var det om å gjøre at de fikk
øyensalve sier Herren til menigheten i Laodikea. Be den bønnen, og be for meg
og oss alle at vi må få øyensalve! Jeg trenger det, trenger du det?
Synes det
var flere problemstillinger her som er veldig aktuelle. Ønsker å bruke ditt
svar på bloggen vår. Snakket med kona rundt middagen om dine svar, og det var
med forundring hun hørte hva du skrev.
Leste da
igjennom det du skrev en gang til, og det var flere problem stillinger du gir
som er lette å svare på.
Du kan ikke
sammenligne NRK med Visjon Norge, det er ikke relevant da NRK er en kommersiell
kanal som driver med almen krinkastning.
Du skriver
at du stenger ute andre steder. Se for deg, her er den kanskje en som har en
mulighet et sted å kunne preke, men han er oppadgift. Du stenger han ute, og
alle dører er da stengt for ham.
Men Hanvold
lever i sus og dus, boltrer seg i synd, mesker kjødet sitt, han og hans nye
«kone» håver inn Millioner. Du stiller opp der, var det noen som virkelig
skulle vært boikottet så var det han.
Her er det
nesten som den rike mann og Lasarus. «Lasarus» stenger du ute, mens den «rike»
går fri. Dette er etter min oppfatning hykleri!
Nei, her er
du rett og slett inkonsekvens og unnfallende. Jeg ville aldri stilt opp på en
kanal der redaktøren, «direktøren» og sjefen levde i hor.
Enten må du
tillate alle gjengifede, homoseksuelle og andre å preke over alt. Eller så må
du være konsekvens, og holde deg borte fra slike som ikke lever i samsvar med
skriften og skal være offentlige forkynnere.
Det er ikke
så vanskelig, det er bare å være konsekvent, så går det meget godt.
Mvh
Jan K
Sluttkommentar:
For meg er
dette hykleri, ubibelsk og ikke sant det Asbjørn Kvalbein holder på med. Jeg
har gitt han mulighet å komme med et tilsvar, men har ikke hørt noe.
Han skriver:
Så om Hanvold fronter Visjon Norge, er han ikke å anse som en menighetsleder,
og jeg tror ikke han ser det slik heller.
(sitat
slutt).
Gjennom
Visjon Norge ser Hanvold på seg selv som en Guro, Apostel og mye mer enn dette
også. Han er sprengferdig i et ego som overgår den villeste fantasi. Nei,
Kvalbein lever i en løgn som alle andre som stiller opp på den perverse og
forføriske TV kanal Visjon Norge fra Drammen/Hokksund Norge/Norway!
Relaterte
linker: http://blog.janchristensen.net/2015/01/nr-1020-normisjonjesus-nett-legitimerer.html
http://blog.janchristensen.net/2011/08/nr-167-visjon-norge-er-det-en-kanal-vi.html
http://blog.janchristensen.net/2011/03/sprsmal-49-hvorfor-mener-du-at-jan.html
http://blog.janchristensen.net/2011/05/nr-138-hvem-var-bileam-og-hva-star-hans.html
http://blog.janchristensen.net/2011/03/sprsmal-49-hvorfor-mener-du-at-jan.html
http://blog.janchristensen.net/2011/05/nr-138-hvem-var-bileam-og-hva-star-hans.html
2 kommentarer:
Det angrepet som her framkommer på Asbjørn Kvalbein kan jeg overhode ikke støtte. At Asbjørn Kvalbein har andakter på Visjon Norge er bra. Hvorfor skulle han ikke ha det. Man kan vel ikke si at jeg vil ikke være eller intervjues på NRK for jeg liker ikke kanalen?
Har ikke Kvalbein et eget program?
Her må man ikke blande kortene.
Du skriver Odd Haugerud følgende:
Det angrepet som her framkommer på Asbjørn Kvalbein kan jeg overhode ikke
støtte.
Kvalbein er kraftig villedet som kan gå inn på Visjon Norge og tro at dette ikke påvirker andre til å leve som Hanvold. Asbjørn Kvalbein blir delaktig i Hanvolds synd sier Guds ord. Og han aksepterer Hanvolds kvalmende og ubibelske livstil!
At Asbjørn Kvalbein har andakter på Visjon Norge er bra. Hvorfor
skulle han ikke ha det. Man kan vel ikke si at jeg vil ikke være eller
intervjues på NRK for jeg liker ikke kanalen?
Denne sammenligning er både tåpelig og undermåls!
Har ikke Kvalbein et eget program?
Her må man ikke blande kortene.
Enhver som stiller opp på en kanal som Visjon Norge og som vet at Hanvold lever med sin tredje kone aksepterer og legitimerer for hans horeri!
Mvh
Jan K
Legg inn en kommentar