lørdag 21. juni 2025

Nr. 3472: Innkrevingsetaten er som et ekko kammer av alle andre offentlige etater der demonene har fritt spillerom og fornekter sannheten!

 Nr. 3472:

Innkrevingsetaten er som et ekko kammer av alle andre offentlige etater der demonene har fritt spillerom og fornekter sannheten!

 

https://blog.janchristensen.net/2025/06/nr-3471-de-andskreftene-vi-kjemper-imot.html

 

Vi har prøvd å komme PBE, Statsforvalter, Innkrevingsetaten, Namsmannen, domstolene og andre offentlige etater.

Der alle som en lyver for ingen verdens ting.

Men forsvarer hverandre og løgnene.

Der PBE har sagt i 2018 at vi har en flat tomt.

Men i rammetillatelsen gitt da vi bygget huset, sier de 5 meter.

Dette har vi påpekt, men da ingen vil høre.

Så får løgnene og demone innenfor det offentlige fritt spillerom.

https://blog.janchristensen.net/2024/12/nr-3433-etter-plan-og-bygningsetatens.html

 

Nå forsøker og truer Innkrevingsetaten med nye inndrivelser!

https://blog.janchristensen.net/2024/10/nr-3418-i-var-sak-angaende-mur-trapp-og.html

 

Dette har vi nå forsøkt å imøtegå. Her er vår siste mail sendt til dem.

Her er mailen:

 

Innkrevingsetaten Oslo

20/6. 2025

 

Etter å ha sendt flere mailer, ringte jeg til dere i dag!

 

Der ble jeg møtt av en til dels amper saksbehandler som sa at vi skulle bli forfulgt til «the bitter end.»

Eneste å forvente var at jeg skulle overvåkes resten av livet for å betale en uriktig tvagsutleggelse!

Han freste nesten som en katt fordi jeg påpekte at jeg ikke er enig i tvangsmulkten da den bygger på en uriktig dom ifra 2018.

 

 


 Er det slik at mine innsigelser overhodet ikke skal tas hensyn til i all «evighet?»

 

Vi har hatt tre rettsaker i denne farsen.

Der det var den første som har betydning som Innkrevingsetaten åpenbart ikke har fått med seg at det er den som har gjort all den krenkelsen imot meg og min kone har nå vart over en årrekke!

 

Når jeg har klart og tydelig forklart at slutningene fra den rettsaken er direkte løgn.

 

Forskjellsbehandlingen i vår disfavør er Norges rekord.

https://blog.janchristensen.net/2025/03/nr-3448-forskjellsbehandlingen-i-var.html

https://blog.janchristensen.net/2019/05/nr-2462-pbe-her-i-oslo-fremstar-som-de.html

 

Det hele gikk på vel to ting? Rettsaken i 2018.

Vi kunne ikke bli veiledet av PBE da veiledningen ikke sto i stil til hva som var lov for å ha for oss av høyde på mur.

 

Da under rettsaken var dessverre hverken jeg eller min Advokat klar over dette og lovverket.

http://the-heavenly-blog.janchristensen.net/2019/02/no-1472-government-lawyer-writes-to.html

http://the-heavenly-blog.janchristensen.net/2019/03/no-1485-government-lawyer-elisabeth.html

 

Men nå i ettertid er dette et maktovergrep imot oss.

Da vi har lov å ha en mur på 1.5 meter, ikke 0.5 meter som retten la til grunn.

 

Hvordan er det da mulig å skrive slik som dette som Innkrevingsetaten gjør:

«Din innsigelse mot dette kravet er behandlet og endelig avgjort, ettersom din anke over Borgarting lagmannsretts kjennelse av 02.05.23 ble nektet fremmet av Høyesterett den 31.08.23. Vi forstår at du fortsatt er uenig i kravet, men Innkrevingsetaten forholder seg til at det foreligger rettskraftig dom her. Ettersom innsigelsen din allerede er ferdig behandlet hos domstolene vil ikke ytterligere henvendelser vedrørende denne innsigelsen bli besvart.

Du vil med jevne mellomrom motta brev fra oss i saken vedrørende kravet. Pr. dags dato ligger saken til overvåkning og derfor mottar du brev. Det kan bli vurdert å sende ny utleggsbegjæring på et senere tidspunkt. Dette til informasjon.»

 

For det første, rettsaken i 2023 har ikke noe med dette å gjøre til underretning.

Det er rettsaken 11 desember 2018 som er avgjørende.

For da ble alt med mur, trapp og bod behandlet som jeg har skrevet om i tidligere mailer.

 

Dommen er bygget på at vi på daværende tidspunktet kun hadde lov til å ha en mur på 0.5 meter.

Så viser det seg at i 2011 skrev PBE at nivåforskjell på vår eiendom var 5 meter.

 

Hva skal en tro på da?

En dag har vi hatt en eiendom med fallet som er på 0 meter, det var hvis tilfeldigvis 11 desember 2018.

Ellers er den på 5 meter og vi har da ikke en så fullt ulovlig mur som PBE hevder.

Hva skal vi da tro på?

PBE løgner?

Eller rammetillatelsen for vår eiendom som sier at den er 5 meter.

Ser en på fallet på vår eiendom, så skjønner en at retten er blitt villedet.

Narrative og løgnene til PBE bygger alt på.

Da må en spørre seg selv, mener nå jeg?

Skal en ta inn over seg at PBE lyver, eller taler de med to tunger?

De kan vel ikke mene at eiendommen vår har en nivåforskjell som skifter seg om alt etter som?

Eller er det som jeg hevder og tror, at PBE lyver?

De må i hvert fall tale med to tunger da de operer med nivåforskjell og lovlighet av mur en dag på 1.5 meter. Neste dag på 0.5 meter.

 

Det må vel være mulig å ta innover seg, at PBE lyver?

 

Skjønner ikke at dere er så higen på å straffe oss og kreve oss for penger.

Da vi kun har forsøkt å oppgradere eiendommen vår veiledet av PBE.

Det er helt, helt urasjonelt og ute av alle proporsjoner at vi skal betale som en straff for dette en dag 280.000, - kr.

Neste dag etter arbeidsbien min ble stjålet, er beløpet 188.498, - kr.

Det må da mangle mye hos dere at det er ikke noe som holder igjen inni dere å se urimeligheten i dette.

Hva er meningen?

 

Er det ikke mulig å stoppe da det hele er et teater blitt?

 

Vi har åpenbart ikke bygget så «ulovlig» som PBE og Statsforvalter hevder.

Er det ikke da mulig å innse at her har en forsøkt å skyte spurver med kanon?

Urimeligheten og grunnlaget for denne heksejakten på meg/oss.

Er det ikke noe som holder igjen hos dere?

 

Det er temmelig bisart og rigid oppførsel dere legger for dagen!

 

Slik omtrent så det ut hos oss før vi bygget muren, direkte stygt og ikke miljøvennlig i det hele tatt.

 


Når det vi har gjort av «ulovligheter».

Kun oppgrader vår eiendom med veiledning av PBE og vår daværende saksbehandler Kaja Aubert Lange.

Skal resultere at vi skal forsøkt straffet i et omfang som er å sammenlignes med å ha kjørt med promille der en er en fare for både seg selv og andre.

Med andre ord, vi blir behandlet som potensielle drapsmenn for å ha oppgradert vår eiendom.

Der vi før hadde en stygg og ekkel skråning, som er blitt erstattet av en mur som gjør at hverken smuss eller moll renner ut og ned i veibanen.

 

Hva er verst av å kjøre med promille eller oppgradere eiendommen sin veiledet av PBE?

 

Når straffenivået er omtrent likt, da mener jeg at alt er helt ute av alle proporsjoner!

 

Vennlig hilsen

Jan Kåre Christensen

Krokstien 2 c

0672 Oslo

 

https://blog.janchristensen.net/2024/12/nr-3433-etter-plan-og-bygningsetatens.html

 

 Nr. 3433:

Etter Plan og bygningsetatens egne papirer har vi en lovlig mur da vi har 5 meter fall på eiendommen!

 

Dette er hva PBE sa i rammetillatelsen om eiendommen:

"Terrenget på tomten skrår nedover mot sørvest og har en nivåforskjell på ca 5 meter"

 

Dagens Norge er et sofistikert og fordekt autoritære regime der myndighetene har frie tøyler i å lyve og herje med folk.

Ikke minst takket være en presse som sover og logrer med halen for myndighetene.

I en form med å ikke skrive om bl.a. vår sak.

 

Nå har de i sin ondskap og ulovlighet vært og tatt bilen vår:

https://www.youtube.com/watch?v=x7UXUbuQi6g

https://www.youtube.com/shorts/nLOC0QTVJic

https://www.youtube.com/watch?v=Wa1yQuAL268&t=16s

https://www.youtube.com/watch?v=aui-4wHs0JA

https://www.youtube.com/watch?v=ww7QwjITAu4&t=166s

https://www.sokelys.com/video-her-stjeler-namsmannen-christensens-bmw-vil-inndrive-tvangsmulkter-med-makt/

 

Nå har de tatt bilen, neste er huset

 

Slaver har aldri hatt rettigheter, kun privilegier i form av mat, klær og tak over hodet.

I Norge har vi heller ikke rettigheter, kun privilegier som de kaller velferd.

Rettigheter kan vi kun få gjennom Eiendomsrett.

Alt dette er satt til side + mye mer. Vi er snart under slaver – her i Norge gjennom disse ulovligheter myndighetene holder på med ovenfor oss!

 

Vi har nå sendt et nytt skriv til Statsforvalteren med disse nye opplysningene.

At fallet på vår eiendom er det som vi har hevdet hele tiden, 5 meter.

PBE har hevdet at vi har en bortimot paddeflat tomt.

Her står sannhet imot løgn.

 

Her er hva 2 personer på nettstedet Søkelys skriver om saken vår:

 

https://www.sokelys.com/christensens-bmw-i3-solgt-pa-tvangsauksjon-for-rett-over-90-000-kroner/

 

04/12/2024, kl. 13:14 sa Triste greier:

Dette må være trist for Christensen og hans kone.
Begge gode lovlydige mennesker som satan har lagt for hat.
Trist at norske myndigheter kan oppføre seg slik.
Halve kommentarfeltet her inne støtter slikt med begrunnelse i Romerbrevet 13.
Paulus undervisning blir av disse misbrukt på det groveste.
Christensen kjempet mot urett. Han tapte i denne omgang, men hevnen hører Herren til.

 

Ja, hevnen Hører Herren til, ikke meg eller noen andre!

 

07/12/2024, kl. 11:11 sa EH:

Er egentlig imponert over Jan Kåres standhaftighet mot kriminelle myndigheter. Nordmenn generelt er et konformt veikt folkeslag som godtar nesten alt. Her har myndighetene kommet og stjålet familiens bil. Dette er fascisme og totalitær marxisme. Dette henger sammen med den totalitære globalistiske makt eliten som stjeler og ruinere folk daglig med høye skatter og avgifter og unaturlige høye strømpriser. Så står politikerne og lyver om dette uten å måtte stå til ansvar etterpå. Den norske herskende makt elite står ikke tilbake for Kina og andre kommunistiske regimer. Det foregår stor urett i samfunnet og forskjellsbehandling. Det trengs kun et menneske i maktposisjon til å gjøre livet til et helvete for andre. Misbruk av makt er svært utbredt. Norge er nok en av verdens mest korrupte land høyt opp i systemet. Men det gjemmes under overflaten i motsetning til andre bananstater der korrupsjoner lever på overflaten.

 

Her er vårt skriv til Statsforvalteren om omgjøring vedtak til godkjennelse på mur, trapp og bod.

Ikke gi oss dette er både ondt, ulovlig og galskap.

Det vi har bygget er miljøgevinst med at ikke noe moll og annet går ned i veibanen.

Det er pent og oppgraderer både vår eiendom og boområdet.

+ det er 1000 andre positive forhold, og ikke noe negativt.

 

Til Statsforvalter                    Oslo 7/12. 2024

Sak 2024/14677                        

Sak 2022/4951

 

Vi er blitt møtt med en vrangskap fra PBE og det offentlige som er helt rigid og meningsløs!

 

Forskjellsbehandlingen i vår disfavør, er så åpenbar at vi håper og tror på en hurtig omgjørelse av tidligere vedtak snarest!

 

Etter å ha kjempet imot PBE og det offentlige i over 10 år.

Der det hevdes vi har en flat tomt, noe vi ikke har.

Derfor er vår mur ulovlig.

 

PBE har hevdet hele veien at vi har en flat tomt, derfor er eneste tillatt for oss å ha en mur på 0.5 meter.

Vi mener at dette ikke stemmer, at vi kan ha en mur høyere enn 0.5 meter etter lovverket.

 

Vi har vært i kontakt med arkitekter, advokater og andre som samtlige sier at plan og bygningsetaten ikke forholder seg til hvordan tomten vår er, derfor jukser de i sine vedtak!

Utregning som viser at PBE jukser og lyver i avslaget til oss:

https://blog.janchristensen.net/2023/11/nr-3308-vi-har-vrt-i-kontakt-med.html

 

Ny opplysning som understreker dette som hverken PBE, Statsforvalter eller noen andre offentlige myndigheter har ville tatt hensyn til.

Er dette:

Dette er hva PBE sa i rammetillatelsen om eiendommen:

"Terrenget på tomten skrår nedover mot sørvest og har en nivåforskjell på ca 5 meter"

https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/showfile.asp?jno=2011001355&fileid=2956816

 

Se her for skjermbilde:

 


 

For ordens skyld, dette er ført i pennen av PBE.

Ikke av oss, men overgriperne har selv operert med det vi har hevdet hele veien. Vår tomt er ikke paddeflat, men har et forholdsvis stort fall som gjør at PBE utregninger imot oss ikke stemmer med virkeligheten og deres egne tall.

Det ligger i selve navnet, Hellerudtoppen.

Det ligger på en topp med masse fjell, ikke flatmark.

 

Se her for skjermbilde som taler om at det er 5 meter fall på vår tomt. Den er ikke flat.

Derfor blir det feil å si og gi vedtak på at vi ikke kan ha en mur høyere enn 0.5 meter.

 


Håper på en hurtig avgjørelse til vår gunst.

Det er også andre forhold å nevne.

Men først ønsker vi et omgjørelses vedtak på avslag på mur oppført etter vår vurdering som lovlig.

Det er også for å nevne ikke noen bakdeler med det vi har bygget.

Derfor er muren vår også innenfor å gi dispensasjon og godkjennelse med de eventuelt cm som den er «for høy.»

Da den ideelt sett skulle ha vært 1.5 meter, ikke 1,8 m som den er i dag på det høyeste.

Det kommer av at vi ble veiledet av PBE hvordan bygge muren.

Men når andre får bygge murer på 5 meter og høyere.

https://blog.janchristensen.net/2023/06/nr-3231-statsforvalteren-fortsatte-med.html

 

Kan ikke vi se det som urimelig at vi får dispensasjon og godkjennelse. Da loven ikke blir vesentlig satt til side.

Og det er langt mer positive enn negative forhold med å gi oss dispensasjon og godkjennelse.

https://blog.janchristensen.net/2023/08/nr-3262-hva-er-det-som-gjr-at-saken.html

Her sier PBE egen lov her i Hovedstaden følgende

 

Følgende unntak tillates:

a. På flate og svakt skrånende tomter skal samlet høyde på støttemurer, fyllinger og/eller skjæringer ved bebyggelse maksimalt være 0,5 meter.

b. For skrånende tomter med fall 1:6 – 1:3 skal høyde på støttemurer, fyllinger og/eller skjæringer samlet ikke overskride 1 meter.

c. For bratte tomter med terrengfall mer enn 1:3 skal høyde på støttemurer, fyllinger og/eller skjæringer samlet ikke overskride 1,5 meter.

 

Vår mur går inn under punkt c med god margin – da den er loddrett

 

c. For bratte tomter med terrengfall mer enn 1:3 skal høyde på støttemurer, fyllinger og/eller skjæringer samlet ikke overskride 1,5 meter.

 

Da å påstå og fabrikkere at vår mur skulle vært 0.5 meter bryter også med den naturlige utførelsen av å sette opp en mur. Dette ser vi med den linjen ellers PBE ligger på. Mange med en langt flatere tomt og eiendom enn oss. Ønsker å gjøre eiendommen mest mulig flat. For utenomhusopphold og det estetiske, som en rett og pen plen/eiendom utgjør. Dette gjelder vel også vår eiendom?

Eller er det slik som PBE og myndighetene mener, at vi skal ha en bratt skråning og der sørpe og dritt renner ut i veibanen?

Vår mur ligger minst en ½ meter lengre inne enn den lå før, som vår nabo har det i dag. Til ugunst for både seg selv og alle som ferdes i Stormyrveien.

https://blog.janchristensen.net/2023/02/nr-3169-slik-som-plan-og-bygningsetaten.html

https://blog.janchristensen.net/2023/01/nr-3161-det-er-en-tirader-med-overgrep.html

 

§ 19-2.Dispensasjonsvedtaket

Kommunen kan gi varig eller midlertidig dispensasjon fra bestemmelser fastsatt i eller i medhold av denne lov. Det kan settes vilkår for dispensasjonen.

Dispensasjon kan ikke gis dersom hensynene bak bestemmelsen det dispenseres fra, hensynene i lovens formålsbestemmelse eller nasjonale eller regionale interesser, blir vesentlig tilsidesatt. Fordelene ved å gi dispensasjon skal være klart større enn ulempene. Det kan ikke dispenseres fra saksbehandlingsregler.

Ved dispensasjon fra loven og forskriften til loven skal det legges særlig vekt på dispensasjonens konsekvenser for helse, miljø, jordvern, sikkerhet og tilgjengelighet.

 

Ved vår mur er det ekstra til alt dette.

Ikke minst miljø da alt overvann og smuss er borte etter vi bygget muren.

Før vi bygget muren var alt ekkelt og bedritent.

 


Er dette en flat tomt?

PBE selv sier fallet er stort, veldig stort.

Ikke mindre enn 5 meter. Det er ikke en flat tomt, men det motsatte!

https://blog.janchristensen.net/2024/11/nr-3425-er-det-kun-kjtthuer-og.html

 

Trappa vår og boden er det det samme med!

 

Andre får utnytte tomten opptil 60 ganger mer enn oss.

Det er da helt urimelig og direkte forskjellsbehandling at vi ikke skal få godkjent mur, trapp og bod.

Det hevdes f.eks. at Stormyrveien 9 c og andre eiendommer ikke er juridiske sammenlignbare. Da er spørsmålet hvilken paragraf eller regelverk det står i?
En ulovlighet er en ulovlighet. Er klar over at noen eiendommer har forskjellige utnyttelsesgrad etc. Men overskrider man denne, så trengs det dispensasjon for å få det godkjent. Av all argumentasjon som PBE har fremlagt for oss, kan vi i det store og det hele kun se en vesensforskjell på vår eiendom og andres. Det er at PBE strekker seg langt overfor andre i det store og det hele her i Oslo. Overfor oss strekker de seg ikke i det hele tatt. Når andre får dispensasjon er det bare som «forventet». Når vi får avslag, så har vi enten misforstått eller tatt oss til rette. PBE her i Oslo fremstår som nesten håpløse overfor oss slik vi har erfart det! De er overhode ikke interessert å komme oss i møte, selv om de er så gromme og medgjørlige overfor de fleste andre. Her er urettferdigheten og forskjellsbehandlingen større enn størst. 57 ganger er ikke noe å regne med i det store og det hele? Eneste forskjellen som vi leser er at de hadde lov å utnytte tomten sin 25 %, mens vi 24 %. De utnyttet den til 61.3 %, og vi til 24.6 %, at dette ikke er sammenlignbart når de avsluttet det hele i 2018 er ikke lett for «vanlige» folk å forstå når PBE bare slenger ut at det ikke er juridisk sammenlignbart når en ikke tar seg bryet med å forklare det heller. Da er det ikke lett å forstå og skjønne hva PBE egentlig mener heller, når de stort sett aldri forklarer noe heller slik vi kan om mulig forstå.

https://blog.janchristensen.net/2019/05/nr-2462-pbe-her-i-oslo-fremstar-som-de.html

 

Saken imot oss er et overgrep sak!

 

PBE som den profesjonelle part skulle da vist at det er 5 meter fall på vår eiendom. Det er da de selv som har skrevet dette i rammetillatelsen.

De har hele veien i vår sak hevdet det motsatte at vi har en paddeflat tomt.

Det stemmer ikke, vår tomt har et fall på 5 meter.

https://blog.janchristensen.net/2023/01/nr-3147-avslag-ifra-plan-og.html

 

Der mesteparten av dette fallet er på vår eiendom som ligger imot veien.

Mur, trapp og bod ber vi blir godkjent som riktig er.

Der alle tidligere vedtak blir omgjort!

Da alt i vår favør og til vår gunst!

 


 


 

Mvh

Berit og Jan Kåre Christensen

Krokstien 2 c

0672 Oslo

Ingen kommentarer: